Monday, January 07, 2008

Duffy och Adele

Lyssnade en hel del på Duffy under julen. Ni vet den där hypade lilla walesiskan från nån av de där städerna som bara innehåller konsonanter. Jag och M.I.A. var väl inte helt överrens om hennes kommande storhet, men hon har grymt skön röst och kommer förmodligen att bli massive. Precis som Adele, ännu en lika hypad ung brittiska med fantastiska små berättelser. Och i väntan på Kleerups debut, och Mapeis för den delen, får de mer än gärna hålla mig sällskap ett tag.

Adele - Hometown Glory

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jag har utmanat dig i musikjakten på min blogg..vidare från annika marklund, vidare från ngn annan...tipsa om en grym artist med en bra låt på z....lite jobbigt men mycket kul också

January 07, 2008 9:38 PM  
Blogger Peter said...

lina: Shit. Z alltså... ZZ Top och Zinedine Zidane! Hmmm. Ska tänka och komma på nån!

January 08, 2008 3:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Haha i min Guardian unlimited musik podcast program (oj många ord) så var de rätt trötta på Duffy och Adele och här har vi knappt hunnit lyssna. Gillar deras röster de är vackra. Saknas dock lite smärta i livet men.. ja kan inte klaga på att folk mår bra ;)

January 10, 2008 9:49 AM  
Blogger Peter said...

ida: Nej, jag vet. Det tar lite tid här borta. Å andra sidan har de ju precis hittat Robyn. ;) Och nej, det är ju bra när folk mår bra även om jag fattar vad du menar. Har du och Emma flyttat ihop nu?

January 10, 2008 9:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Yes box! Syrran kom i helgen och nu är det fullt hus hos oss ;)

January 14, 2008 10:59 AM  
Blogger Peter said...

ida: Det kommer att bli ett galet hushåll. Tror jag måste ha fler möten i Göteborg och inte Malmö hela hela tiden.

January 15, 2008 9:48 AM  

Post a Comment

<< Home