Wednesday, December 12, 2007

Matdiskussioner.

Tvärbanan mellan Gullmarsplan och Liljeholmen. Paret bredvid mig.
- Och så kan jag laga nåt jättejättegott på fredag. Kotletter kanske?
- Jaaa!
- Ja, det gör jag. Kotletter med pommes frites och bearnaisesås.
- Mm, fast vet du, då vill jag hellre ha kokt potatis till.
- Okej.
- Ja. Kotletter, kokt potatis och bea. Med ketchup!

Alltså folk får ju faktiskt käka vad de vill, tänker inte på nåt sätt kräva att alla käkar blåmusslor och dricker chablis eller vad folk nu äter men, for fuck sake, woman. Kotletter, kokt potatis, bearnaisesås och ketchup. I beg to differ...

13 Comments:

Blogger Smartasmia said...

Hahahaha:-) Tur att matPeter finns för oss där ute:-) Lustig matkombo där... Och en ypperlig lusse idag

December 13, 2007 7:37 AM  
Blogger Linda K said...

smaken är som baken. en del verkar dessutom tänka med den kroppsdelen..

luss luss :)

December 13, 2007 12:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ooh. Vardagslyx. Guldkant på tillvaron. Bearnaisesås på fredag. Say no more.

December 13, 2007 12:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hihi. O vad skulle du då ha tillagat om du skulle bjuda tex. mej på middag en fredag?

December 13, 2007 7:37 PM  
Blogger Peter said...

mia: Oerhört lustig kombo, om du frågar mig. Men visst...

linda k: Eller så tänker de inte alls. Det var fantastiskt små söta lucior hos oss idag. Mycket nöjd är jag.

ben: Guldkant minst sagt. Känner att jag ligger efter.

minifashion: Om skulle bjuda dig på middag en fredag? Ja du, jordnötter och en ingefäradrink?

mikael: Indeed. Kommer du ihåg när vi fritog illrar?

December 13, 2007 9:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag trodde det var minkar?

December 13, 2007 10:52 PM  
Blogger a spoonful of mint said...

Äsch var inte så snobbish, jag minns minsann hur du dissade min pulvermosfrukost förra året. Har jag berättat att varmkorv och champagne är the shit förresten?

December 15, 2007 9:39 PM  
Blogger Peter said...

mikael: Visst fan, minkar var det ju... Utanför Karlshamn.

yeh-yeh girl: Jag är allt annat än snobbish. Men det finns gränser även för mig. Och du åt pulvermos till frukost, du hör ju själv. ;) Och good, då har vi nyårsmenyn fixad!

December 16, 2007 3:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

fast jag gillar bearnaisesås....skjut mig då...ja gör det!

December 16, 2007 11:47 PM  
Blogger Peter said...

lina: Skulle aldrig ever skjuta dig. Så kan vi ju inte ha det. Gillar ju också bearnaisesås. Helst bara inte ihop med kokt potatis och ketchup.

December 18, 2007 9:27 AM  
Blogger a spoonful of mint said...

Men pulvermos är ju gott, till frukost också.

December 19, 2007 9:57 AM  
Blogger a spoonful of mint said...

Med ketchup!

December 19, 2007 9:57 AM  
Blogger Peter said...

yeh yeh-girl: Där är vi oerhört överrens!

December 19, 2007 2:58 PM  

Post a Comment

<< Home