Monday, October 01, 2007

Spindlar...

Jag måste faktiskt... Vi bor ju numera i ett hus och där finns uppenbarligen spindar. M.I.A hatar spindlar. Jag hatar dem mer. Men det roligaste jag tror jag hört ever när det kommer till vårt spindelhat utspelade sig nämligen igår. M.I.A skulle hämta lite grejer från förrådet och såg två spindlar och försökte liksom sopa ut dem därifrån. Det gick sådär för spindlarna vägrade samarbeta. Så hon lackade ur. Som fan. Och istället för att sopa ut spindlarna sopade hon, ytterst resolut, världens största hög med damm över dem tillsammans med det helt briljanta verbala påhoppet "Jag hoppas ni får astma, era jävlar!" Jag kan verkligen inte sluta skratta åt det. Det kanske bara är jag, men det framkallar filmiska bilder.

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det är så Anticimex jobbar, tror jag. Sprider lungsjukdomar bland skadeinsekter. Ytterst roligt.

October 01, 2007 10:46 AM  
Blogger a spoonful of mint said...

Det är nästan så att man tycker synd om spindlarna. Men roligt var det :)

October 01, 2007 11:38 AM  
Blogger Peter said...

ben: Visst är det roligt! Om det nu är så Anticmex jobbar ska jag fan signa upp.

yeh-yeh girl: Vänta till du får se dem i verkligheten. Skitläskiga.

October 01, 2007 4:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

Haha, klockrent.

October 01, 2007 11:04 PM  
Blogger Peter said...

therese: Visst är det! Och astma leker man ju inte direkt bort.

October 02, 2007 12:29 PM  
Blogger Linda K said...

ja tyvärr kommer nog spindlarna med hus och det går inte att få bort dom. apropå det är det en film på ettan som kanske faller herrn i smaken ikväll ;)

Jättespindlarna anfaller
Amerikansk skräckfilm från 2002. Invånarna i en liten gruvstad upptäcker en dag till sin fasa att kemiska föroreningar fått hundratals små spindlar att på ett dygn växa till ofantliga monster. Gruvingenjören Chris McCormack och polischefen Sam Parker får i uppdrag att mobilisera en grupp medborgare, som skall bekämpa de blodtörstiga spindlarna.

October 02, 2007 12:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

hahaha. jag tror jag dör. ja, astma är inte att leka med. det har jag så jag vet. död åt spindelinvasionen....och ja...jag har ny blogg nu....igen...hehe

October 02, 2007 2:51 PM  
Blogger Peter said...

linda k: Ja, de gör väl de, de rackarna. Och våra är gigantiska så jag vågade inte se filmen...

lina: Ja, det är roligt som fan. Har redan varit inne på din blogg. Den kommer bli grym!

October 03, 2007 10:11 AM  

Post a Comment

<< Home