Tuesday, August 14, 2007

Stylein och Carin Wester S/S -08

Tight, kort, en frenzyblandning av material, draperat, råtight, uppklippt, höga midjor, genomskinligt, prints, linjära gradienter och nån slags konståkningspaljett-stylee. Typ. Well you tell me...

Missförstå mig rätt, men det jag menar är att det, trots mångfalden av material, snitt och färger nog funkade riktigt bra. Det kan bli mycket Stylein nästa sommar.

Carin Wester var ju en smula mer intressant för mig eftersom hon visade kläder även för just mig. Kollektionen, som inspirationsmässigt tydligen bygger på nån afrikansk legend om nån magiker var riktigt snygg. Det finns en väldigt klar linje i det hon gör, vilket då innebär att det finns ganska mycket man känner igen rent stilmässigt. Och det kan ju både vara bra och dåligt. Men mycket var snyggt även om det inte var särskilt överraskande. Mycket raka linjer såklart och mycket brunt, khaki och vitt. I material som kändes väldigt linne eller hampa eller nåt sånt. På snubbarna vill säga.

Riktigt var den där afrikanen kom in i bilden vet jag inte, han kunde för min del lika gärna varit sjöman på nån skön brigg eller nåt. Men jag gillade jättemycket. Framför allt koftorna och byxorna.

Och liksom i våras, kolla in Bon som är vänliga noga att lägga upp hela visningarna på sin sajt. Och alla de andra mest intressanta visningarna för den delen.

3 Comments:

Blogger Smartasmia said...

Ahhh...fina rapporten där:-) Och ack vad jag också skulle velat se fröken Westers! Hmm..värdebox-Peter...du "bara råkade" gå förbi, va.....köpahusochsåntkostarjupeningar:-)

August 16, 2007 6:23 AM  
Blogger Annie - PD said...

Mycket bra rapport!
Så kul att ses igår :)

August 16, 2007 8:51 AM  
Blogger Peter said...

smartasmia: Haha, ja du om nån vet ju hur det där funkar. Det kanske var du?

annie: Tack och tack det samma. Snart ses vi igen!

August 17, 2007 12:55 PM  

Post a Comment

<< Home