Thursday, April 12, 2007

Modette-festen

Ja, det var ju en tillställning vill jag lova. Fantastiskt trevligt var det. Och alla var skitsnygga. Nästan. Vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta det hela så det får bli en lista.

Helt enkelt kvällens:
Mest självklara: Hej och välkommen, jag heter Micke!
Fodral: Marie Serneholt
Lärarinna: Hon den där lärarinnan från schlagerfestivalen.
Scentjej: Måste fråga Lina men grym och smittande var hon. Just det, Lykke Li heter hon ju!
Mest galaklädda: Pyttelilla söta Agnes.
Mysterium: Var var Yeh-Yeh girl och Annie? Och Hanna. Och Mia...
Snart måste vi ha bloggträff igen: Kerstin och Mia. Och Sicilia såklart. Och alla andra.
Trevligaste: Camilla Thulin.
Coolaste: Lina. Alltid.
Mest saknade: Linda K (i nyinköpt hjälm)
Mest sprejade frisyr: Klang. Lätt!
Snälla drinkdrickande tvillingar: Emma och Ida. Såklart.
Mat: Jättegod
Drinkar: Ännu bättre
Mest dansanta: Modellerna. Som alltid.
Goodie bag: Överfull
Roligaste: att M.I.A fick träffa alla mina fashionvänner och att alla är så duktiga och får grymma erbjudanden och att en av girlsen var gravid. Och att jag träffade en hel massa nya trevliga människor som är här inne och tassar...

21 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åhå. Var du där? Jag träffade Yeh-yeh girl och Annie - supertrevliga båda två! :)

April 12, 2007 10:20 AM  
Blogger Annie - PD said...

Ja, vi måste ses. Det här duger inte. Jag träffade alla utom dig och MIA känns det som... grrr!

Så god mat som sagt... Undrar om det finns rester att äta idag på terassen ;D

April 12, 2007 10:40 AM  
Blogger Peter said...

shopoholychic: Det var jag absolut. Men jag har tydligen missat en hela massa trevliga människor som var där...

annie: Nej, jag håller med, det duger inte. Vi får styra upp nåt. Hade absolut velat ha Modette-rester till lunch idag.

April 12, 2007 11:01 AM  
Blogger Smartasmia said...

Skitskit..letade efter farbror men hittade ju inte:-( Ja, tack till en återträff snart:-) tjipp

April 12, 2007 11:22 AM  
Blogger Lina said...

jag det blir en hangaround snart---oh jag är coolast...you know it peter...underbart kul att träffa M.I.A också...jättekul! kramkram

April 12, 2007 12:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vad det var kul att träffas! Nu ska jag bli lite bättre på att lämna avtryck när jag är här och tassar.

April 12, 2007 12:40 PM  
Blogger Peter said...

smartasmia: Ja, det var tydligen svårt som fan att hitta alla som var där.

lina: I know! Tack som fan för igår. Du kommer att göra underverk på Modette. Helt säkert. M.I.A sa det samma!

sicilia: Japp, jättekul var det! Och det får ju bli fler gånger. Bra att du lämnar avtryck. ;)

April 12, 2007 2:18 PM  
Blogger a spoonful of mint said...

Men Peter, uppenbarligen var det ju du som gömde dig. Tyckte att jag anade dig i ett fönster, men det kan ha varit inbillning, fast jag vet ju inte hur du ser ut, eller jag vet inte, jag svamlar idag. Vet inte varför ;)

April 12, 2007 3:10 PM  
Blogger Kerstin said...

Ja, Linda K saknade jag :(

April 12, 2007 4:55 PM  
Blogger Mill said...

Jag undrar jag om det inte var så att jag stod alldeles precis bredvid dig när du pratade med Sicilia, men jag var nog för dum för att fatta att det var du... Synd.

April 12, 2007 7:57 PM  
Blogger Peter said...

yeh-yeh girl: En gång stod jag vid ett fönster. Eller nog ganska många gånger när jag tänker efter, med tanke på att det var glasfasad... Men det hjälper ju inte direkt att vi inte vet hur vi ser ut. ;)

kerstin: Japp, jag med. Nästa gång.

mill: Om det är så, är det ju inte bara du som var för dum för att fatta. Otroligt synd var det i så fall.

April 12, 2007 10:00 PM  
Blogger a spoonful of mint said...

Nästa gång får vi väl är vi ha stora namnskyltar på oss. Eller i alla fall du...

April 12, 2007 10:14 PM  
Blogger Peter said...

yeh-yeh girl: Nästa gång åker du taxi till en plats jag bestämmer. ;)

April 12, 2007 10:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Urtrevligt att träffa dig och M.I.A! Hoppas verkligen på ett bloggträff snart igen så vi kan prata mer.

April 13, 2007 8:57 AM  
Blogger Peter said...

miashopping: Tack det samma! Det var verkligen trevligt och vi måste absolut snart ses igen tycker jag. Snart!

April 13, 2007 9:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hm.. jag skrev en kommentar här för ngra timmar sen men den är helt borta :( skumt.

Jaja.. vad jag ville säga är att det var såå trevligt att ses igen och att.. så mkt drinkar drack jag inte ;) var inte alls bakis :)

MIA var vacker och trevlig

April 13, 2007 2:43 PM  
Blogger Peter said...

ida: Skumt. Håller med trevlig som vanligt var det. Bra att ni är här ibland och att jag har ett kontor i Göteborg också. Du drack lagom. ;) Och japp, M.I.A är vacker och trevlig!

April 14, 2007 1:36 PM  
Blogger Linda K said...

tule dej! vid nästa sammankomst lovar jag att bära hjälm!...not...

April 15, 2007 5:24 PM  
Blogger Peter said...

linda k: Det är nog bra ändå. Även om jag hade kännt mig helt trygg med dina huvudbonadsval oavsett...

April 16, 2007 9:35 AM  
Blogger Stina (Klädstrecket) said...

Haha, jag är en av dom du hälsade på som är här och tassar utan att göra ljud från mig :)

April 16, 2007 11:39 PM  
Blogger Peter said...

stina: Bra att du ger dig till känna! ;) Och du är naturligtvis extremt välkommen att tassa omkring hos mig!

April 17, 2007 4:50 PM  

Post a Comment

<< Home