Sunday, April 08, 2007

Både och!

Det skulle kunna vara så att jag just nu har norra Europas renaste fönster. Om ni bara visste hur sjukt bra vi ser ut just nu... Tror inte vi ska vänta lika länge nästa gång.

Är kvar i stan under hela påsken och har självfallet njutit av att det är mycket färre folk i butikerna. Har för första gången, på jag vet inte när, stått i ett provrum och tänkt "men Peter du har ju faktiskt två par exakt likadana byxor, kanske ska börja använda dom istället för att köpa de här..." och hängt tillbaka dom! Bra där!

Och så vet jag inte riktigt, men vit linnekostym som H&M nu tokskyltar är ju inte jag... Det skulle kunna var lite skön 80-tals Miami Vice-feeling men utan att ens prova vet jag att det i min skalle mer konnoterar, nummer 1, en belgisk rasistisk storviltjägare i Sydafrika, eller nummer 2, nån slags cuba libre-snubbe i stråhatt och med ett glas rom och cigarr i handen. Och jag är varken nummer 1 eller nummer 2. Alls. Dessutom är det är det grymma Marc Anthony-vibes och superfylla på stadshotellet i typ Västerås-känsla och det är inte okej!


Ett par dressade shorts däremot skulle jag kunna tänka mig att slå till på lagom till Shanghai.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Peter som inte köpte byxor för att han redan hade två par. Tror minsann det är dags att skriva upp den här dagen i min kalender.

April 09, 2007 4:22 PM  
Blogger Smartasmia said...

Jag är mäkta imponerad över ditt tillbakahäng! F-n...börjar låta som ngt AA-möte nästan:-) Och du gör nog rätt i att skippa HM-kostymen...eller köra stenhårt på med cigarr och hatten till!

April 09, 2007 9:38 PM  
Blogger Peter said...

lisa p: Skriv upp! Det var en stor dag i mitt liv.

smartasmia: Jag med. Nej, jag tror inte det blir den. Eller det blir inte det. Linne är inte jag. Oavsett. Just nu iaf... ;)

April 10, 2007 9:41 AM  
Blogger Annie - PD said...

hahaha :D Att du kunde låta bli - eloge!

Linne är svårt, passar inte på mig heller...

April 10, 2007 3:43 PM  
Blogger Peter said...

annie: Tack! Jag kände mig ytterst begåvade och sansad. Linne är ofantligt svårt och dessutom oformligt.

April 10, 2007 5:12 PM  

Post a Comment

<< Home