Monday, April 07, 2008

Sponsorer

Angående sponsring av OS, demonstrationer, hot om bojkott och släckta OS-eldar.

Reporter:
Coca Cola betalar ju för att synas i positiva sammanhang, då måste väl det här vara en missräkning?

Informationschef på Coca cola Sverige:
– När väl evenemanget går av stapeln så tror jag att svenska folket sätter på sig sina vikingahjälmar för att heja fram idrottsmännen.

Jo, men eller hur! Bara jag får ha min vikingahjälm så kan vi väl glömma de där tråkigheterna i Tibet.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tänk på att de sponsrar evenemanget inte landet.
Idrotten skall alltid ha ställningstagande men aldrig företagsvärlden för då tjänar vi pengar, när var Reinfeldt där sist utan protester.
Hör fortfarande inga protester vid evenemang i USA trots deras frihetsberövande av personer på Guantanamo, var du inte där i höstas?
Viva Torres!!!!
Viva Pool!!!!

April 08, 2008 1:50 PM  
Blogger Peter said...

anonymous: Tänk på att jag syftade på informationschefens uttalande om svenskarnas välvilja att bära vikingahjälm och inte sponsringen i stort. Dessutom tycker jag att varje litet ställningstagande för mänskliga rättigheter är en bra grej. Att jag åker till New York är väl knappast samma sak som att jag stödjer Guantanamo?

April 08, 2008 2:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Inte samma sak som att stödja kinas politik bara för att man åker dit och tävlar?
Menar bara att vi ofta kastar skit på vissa länder, som säkert skall ha det, medans andra ofta slipper undan bara för att de är i väst.
spänningen stiger inför kvällen!!!

April 08, 2008 2:38 PM  
Blogger Peter said...

anon: Jag har inget som helst emot att de aktiva tävlar, de är idrottsmän och ska göra det de gör bäst - springa jättefort, kasta saker väldigt långt, hoppa över ribbor och spela beach volleyboll.

Och jag är inte för en bojkott heller. Det hela bottnade i att jag ändå gillar att folk protesterar mot förtryck oavsett var i världen det sker. Och att Coca cola-bossen faktiskt drog upp vikingahjälmar i sitt svar.

Oh, Arsenal, we love you!

April 08, 2008 3:25 PM  

Post a Comment

<< Home