Sunday, November 18, 2007

Nytt golv. Igen.

Åh, jag skulle ju målat i helgen ju. Så blir/blev det ju inte. Men flyttat bokhyllor har vi i alla fall gjort. Den där grafitgrå färgen som skulle täcka vårt fantastiskt spräckligt gula linoliumhallgolv är förvisso fortfarande högst aktuell. Tror det kan bli hur grymt som helst. Förutsatt att vi använder en mohair-roller då. Såklart.

Men eftersom jag jobbar där jag jobbar så dyker det ju upp andra ganska fiffiga idéer och förslag när vi dricker drinkar ihop. Senaste idéen är att lägga ett nytt golv, av vävd vinyl, från Bolon ovanpå linoliummattan. Det är skitsnyggt och slitstarkt. Nån slags granitfärg är tanken vilket passar oss utmärkt eftersom vi ska lägga det i hallen. Tror nog jag måste kolla på det i verkligheten för det finns en hel massa kollektioner och färger att välja på. Armani har det i alla sina butiker. Och Lacoste. Och Bloomingdales Broadway. Visste väl att jag skulle varit mer observant på golvet och inte bara kollat kläder. My bad!

7 Comments:

Blogger a spoonful of mint said...

Verkar enklare att lägga nytt golv än att måla. Jag kan tänka mig att ditt hallgolv ser ut lite som mitt köksgolv, stackars dig.

November 18, 2007 8:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

okej, inget målat i helgen...men flytta möbler är ju alltid bra. lunch då i veckan eller? torsdag kanske?

November 19, 2007 1:57 AM  
Blogger Peter said...

yeh-yeh girl: Tror du verkligen det är enklare att lägga nytt? Jag är fan inte säker alltså. Och ser ditt köksgolv ut som mitt är det synd om oss båda. Och vi borde få en present.

lina: Möbelflytt är bättre än ingenting iaf. Hade velat måla. Men men... Lunch torsdag blir perfekt! Ses snart!

November 19, 2007 2:01 PM  
Blogger a spoonful of mint said...

Det borde det väl vara, då fastnar det i alla fall inte massa flugor på golvet och man kan gå på det ganska snabbt, och det blir jämt. Fast vad vet jag, jag har varken gjort det ena eller andra.

Present är alltid bra, jag önskar mig ett nytt golv i present.

November 19, 2007 5:21 PM  
Blogger Peter said...

Yeh-Yeh: Va? Kommer det att fastna flugor? Tur att det är vinter...

November 19, 2007 9:14 PM  
Blogger a spoonful of mint said...

Flugor, människor dammråttor och gud vet vad. Som sagt jag har aldrig målat golv, lyssna inte på mig.

November 20, 2007 2:20 PM  
Blogger Peter said...

Yeh-Yeh: Jag lyssnar alltid på dig. Punkt.

November 21, 2007 9:30 AM  

Post a Comment

<< Home