Inte alls jag.
Jag undrar en grej. Varför, nej låt mig förtydliga, varför i helvete vill våra största morgontidningar ha en egen motsvarighet till SJs kupé? Småmysiga texter av förtjusta journalister som får träffa Mads Mikkelsen, Joe Labero eller Charlotte Perelli och allt vad de nu kan tänkas heta. I en avslappnad miljö över en kopp te. Grönt te. I en mysig skärgårdsdoktornpolo.
Eller Charlotte kanske inte har fått vara med ännu. De sparar förmodligen henne till ett skönt hemma hos-reportage där hon fixar julkäk hemma i Hovmantorp. Eller så får hon vara gästreporter och åker på spa. Mat, mode, skönhet, shopping. Och resor och relationer. Jag vet inte jag...
Visst, det har blivit lite bättre sen första numret med det är fortfarande plottrigt redigerat och jag vet fan inte vad som hände med föryngringen och den där utlovade kvalitetshöjda bildjournalistiken. Även om den funkar betydligt bättre. Och svenskans Min helg är ju exakt samma format, rent innehållsmässigt. Fast i påstan-format. Fast de redan hade en grym K-del.
Förmodligen är det ett smart drag rent annonsmässigt. Eller det är klart att det är. Ju fler artiklar om tryffelhundar och systrarna Elvestedt desto fler lifestyle-annonsörer som säljer äkta italiensk olivolja och nygårdsanna-kläder.
Och med tanke på mitt förra inlägg är jag ju förmodligen dessutom målgrupp. Ja ja... Jag går väl och hämtar kaffe då.
Eller Charlotte kanske inte har fått vara med ännu. De sparar förmodligen henne till ett skönt hemma hos-reportage där hon fixar julkäk hemma i Hovmantorp. Eller så får hon vara gästreporter och åker på spa. Mat, mode, skönhet, shopping. Och resor och relationer. Jag vet inte jag...
Visst, det har blivit lite bättre sen första numret med det är fortfarande plottrigt redigerat och jag vet fan inte vad som hände med föryngringen och den där utlovade kvalitetshöjda bildjournalistiken. Även om den funkar betydligt bättre. Och svenskans Min helg är ju exakt samma format, rent innehållsmässigt. Fast i påstan-format. Fast de redan hade en grym K-del.
Förmodligen är det ett smart drag rent annonsmässigt. Eller det är klart att det är. Ju fler artiklar om tryffelhundar och systrarna Elvestedt desto fler lifestyle-annonsörer som säljer äkta italiensk olivolja och nygårdsanna-kläder.
Och med tanke på mitt förra inlägg är jag ju förmodligen dessutom målgrupp. Ja ja... Jag går väl och hämtar kaffe då.
7 Comments:
säkert ett poppis inlägg hos dina läsare he he he
anonymous: Poppis är det helt säkert. Jag har världens bästa läsare så jag är helt lugn!
Håller med. Tjockare helgbilaga men fan så mycket tunnare innehållsmässigt..enda positiva är väl att det blir mer tid för annat på söndagar.
du nämner mads, det hedrar dej.
martin: Exakt. Idag var den visserligen en smula bättre men vidhåller fortfarande att det blir förmycket kvällstidningarnas helgbilaga och nyhetsmorgon söndag.
linda k: Japp, och jag tänkte på dig när jag gjorde det!
Det var väl så att Månadsjournalen lades ner för nåt år sen. Helt plötsligt fanns det många arbetslösa tanter i stan. Vad gjorde pappa Bonnier? Jodå, gav dem jobb på en söndagsbilaga i DN.
Men hela trenden är ju åt helvete. Folk sitter i sina Skärgårdsdoktorn-tröjor, lyssnar på Koop, dricker latte och bläddrar förstrött i SvD:s och DN:s sobril-tidningar. Inredningstidningar är ett opium för folket, tror jag Marx sa.
ben: He he. En generalsågning. Det gillar jag!
Post a Comment
<< Home