Wednesday, April 26, 2006

Supermann!

Tror inte jag blivit så glad av en tysk man sen England slog Tyskland i München med 5-1. Det var en trevlig tillställning. Tyckte jag medan Dirk satt och grät. (Kanske Jensa skulle stått i mål då så hade ni kanske sluppit förnedras och förpassas till öl i plastglas och dom där gummimjölknödelgrejerna som smakar studsboll.)

För dagens man är tysk. Och heter Jens Lehmann. Och tog Arsenal till final i Champions League för första gången. 89 minuter jättedålig match och en minut himmelsk. Fast jag kan nog faktiskt gå så långt att jag kan sträcka mig att hylla varenda tysk jag känner. Ett tag i alla fall. Och Dirken stod ju bredvid mig och bevittnade spektaklet igår och han var ta mig fan stortysk efter straffräddningen. Så big up bröderna Noack, Stefan Rummel, Saras Henrik, Jörg, Diana och alla Ben's tyska rivningsmaskiner och tv-torn...

Nu ska jag gå en våning upp och krama Lotta Lehmann!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Lehmann über alles, som vi brukar säga. Eller kort och gott: Muren.

April 26, 2006 4:32 PM  
Blogger Peter said...

Japp. Han får gärna vara muren i en enda match till den här säsongen. Sen vill jag med glädje kalla honom sopa resten av sommaren. Framför allt om han ska möta Becks, Lampard, Terry och Gerrard. Och Roooooney... Om han bara slutar hänga med gamla prostituerade...

April 27, 2006 9:03 AM  

Post a Comment

<< Home